Čím dál více žen se úspěšně pouští do podnikání

5. listopad 2020

Ženám se v podnikání pravděpodobně daří. Svědčí o tom minimálně statistiky, kde ženy figurují v počtu registrovaných OSVČ i v počtu jejich desetinásobnému nárůstu oproti mužům. Proč se ženy pouštějí do podnikání, jaktože jsou tak úspěšné a jakým způsobem podnikají?

Čím dál více žen se úspěšně pouští do podnikáníČím dál více žen se úspěšně pouští do podnikání

Paní svého času

Jedním z nejčastějších důvodů, proč se ženy (ale i muži) pouštějí do podnikání, je svoboda, nezávislost a možnost řídit si čas podle sebe. Spousta žen oceňuje, že si může během dopoledne zajít někam s přáteli, s rodinou nebo třeba do fitka či na nákup. Pracovat pak mohou kdykoliv jindy, kdy jim to vyhovuje nejvíce. Brzy ráno, po večerech nebo i o víkendu. 

Být paní svého času ale naopak vyžaduje pořádnou dávku zodpovědnosti a osobní disciplíny. Líní lidé či pohodlné povahy v podnikání moc šancí nemají. A jelikož je podnikání hlavně o mezilidských vztazích, mají v tomto ženy trochu výhodu. Proč? Přečtěte si o tom v našem článku Kdo je lepší manager? Žena nebo muž?

Zodpovědnost za své úspěchy i neúspěchy

Další faktor ovlivňující vstup žen do podnikání je, že se stanou strůjcem svého úspěchu, případně neúspěchu. Zejména pokud pracují jako freelancerky nebo v oborech, kde převažuje individuální pracovní náplň nad týmovou, závisí jejich úspěch opravdu jen na nich.

Oceňují, že nejsou závislé na ostatních a jejich jistota spočívá v tom, jak si podnikání nastaví se svými obchodními partnery, respektive klienty. Konkurenční prostředí nutí podnikatele neustále na sobě pracovat, aby obstáli. A ženy rády dokazují, že na to mají. Ženy v podnikání si zakládají hlavně na důvěře a dost často jsou schopné přiznat chybu. Dokážou se pak učit ze svých chyb a rychleji adaptovat na změny než třeba muži.

Seberealizace a osobní vývoj

Ženy často tíhnou k podnikání až na základě zkušenosti v běžném zaměstnání. Bývají  nespokojené nejen s nedostatečnou časovou flexibilitou a zodpovědností, ale hlavně s nedostatečnou seberealizací. Seberealizace, pocit naplnění a osobní vývoj jsou obvykle velkým motivátorem k tomu pustit se do vlastního businessu. 

„Potřeba nového impulsu, možnosti seberealizace, touha se učit novým věcem a nestát na místě mě dovedla k rozhodnutí opustit zaměstnání a začít podnikat. Vstoupila jsem do světa realit. Miluji nové výzvy a rozrůstající společnost M&M reality holding a.s. byla přesně tou pravou,” vypráví na svém webu Martina Toušová, ředitelka M&M reality pro Plzeňský kraj.

Jak ženy podnikají

Ženy jsou často v podnikání jako ryby ve vodě. Jsou oproti mužům více komunikativní, více naslouchají, zakládají si na důvěře a mezilidských vztazích. Při rozhodování potlačují své ego a ve většině případů se snaží dojít ke spokojenosti obou stran. 

“Začala jsem pomáhat klientům plnit sny o bydlení a záhy poté mě začali následovat moji přátelé a náš tým se postupně rozrůstal. Od konce roku 2012 se tedy věnuji naplno budování týmu a učím obchodníky si vybudovat své vlastní úspěšné podnikání. Cítím, že toto mě zcela pohlcuje,” dodává Martina Toušová ke svému podnikání.

Ženy dávají v businessu přednost dlouhodobým vztahům před krátkodobými úspěchy. Důležité je pro ně obklopit se správnými lidmi, kteří jsou v rámci týmu dostatečně proaktivní. 

„Momentálně máme v týmu téměř 100 obchodníků, oblastních manažerů, vedoucích poboček, asistentek a všichni se snažíme s co největším úsilím plnit sny našich klientů a budovat si důvěru lidí v tomto krásném kraji,” uzavírá svůj příběh.


Sledujte nás